Grupa Krasnoludki

Nauczycielki grupy
Justyna Pastewka
krasnoludki@przedszkolepodtopola.edu.pl
dodatkowe materiały dla rodziców
- Ucz się i odkrywaj – Zabawy Badawcze
- Gadu Gadu – logopedyczne sposoby na nudę
- Mamo Tato ja czytam! – wskazówki do nauki czytania
- Ulotka informacyjna dotycząca zagrożeń uzależnienia od nowych technologii
- Matematyka dla Smyka – propozycje zabaw matematycznych
- Emocje dziecka w czasie epidemii – poradnik dla rodziców
Ważne informacje
Godziny otwarcia przedszkola
Od 1 września 2020r. Przedszkole czynne jest w godzinach 6.30- 16.30 Prosimy o przyprowadzanie dzieci do przedszkola do godziny 8.30 ( potem przedszkole będzie zamknięte). Dzieci prosimy odbierać z Przedszkola od godziny 14.00 Od godziny 8.30 do godziny 14.00 brama...
Wakacyjne Życzenia
Życzymy wszystkim, aby rozpoczynające się wakacje były pełne niezapomnianych wrażeń, udanego i bezpiecznego wypoczynku.Wielu fantastycznych przygód i spotkań z interesującymi ludźmi.Wróćcie w nowym roku przedszkolnym radośni, gotowi do podejmowania nowych wyzwań...
Dzień Dziecka
Drogie Dzieci Z okazji Dnia Dziecka życzymy wszystkim dzieciom słońca, uśmiechu, radości i dni pełnych zabawy - Dyrektor i pracownicy przedszkola Zapraszamy Rodziców 1 czerwca w godz. 13.00 - 16.00 do odbierania prezentów dla dzieci z okazji ich święta. Dyrektor...
PILNIE POTRZEBNA KREW!
Drodzy Rodzice, w związku z wypadkiem w którym uczestniczyły biźnięta ( Bartuś i Kubuś) – rodzeństwo jednego z naszych dzieci , bardzo prosimy o oddawanie krwi , każda krew jest potrzebna dla ratowania życia. Jest to bardzo pilna sprawa ponieważ w Banku Krwi nie ma...
W lutym uczymy się:
Piosenki: „BAL MASKOWY” Maria Terlikowska
Maskarada, maskarada,
gra muzyka – rym, cym, cym!
Każdy maskę dziś nakłada,
nie wiadomo kto jest kim.
Rym, cym, cym,
rym, cym, cym.
Nie wiadomo kto jest kim. (x2)
Kim jesteście, moje maski?
Nie powiecie? – To bez łaski.
Choć tu każdy jest w kostiumie
ja znajomych poznam w tłumie.
Rym, cym, cym,
rym, cym, cym.
Czy wiadomo kto jest kim? (x2)
W szarawarach tańczył Turek.
Turek turban ma z ręcznika.
A ten Turek, to nasz Jurek.
Jurek-Turek polkę fika.
Rym, cym, cym,
rym, cym, cym.
Wiersza: „Bal baloników” Łucja Prus
Był sobie raz balonik
Niebieski w kropki złote
Nie umiał wcale latać
Choć wielką miał ochotę
Aż przyszła noc gwiaździsta
Noc tańca i muzyki
Tej nocy sam karnawał
Rozdawał baloniki
Na złotych były nitkach,
Na cienkich, srebrnych sznurkach
Fruwały i tańczyły
Leciutko niby piórko
Już całe miasto tańczy
Walczyka w takt muzyki
Wirują nad głowami
Wesołe baloniki.
Tematy kompleksowe realizowane w tym miesiącu:
- „Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa”.
- „W karnawale same bale tańczą i Krasnale”. – temat realizowany metodą projektu.
- „Zwierzęta są głodne”.
- „Środki transportu”.
- „Zielony kącik w przedszkolu”.
Warto wiedzieć
Okres pomiędzy piątym i szóstym rokiem życia znowu może cechować się nadmiernymi emocjami czasami rozdzierają je skrajności. Ponownie chce być w centrum uwagi, chce być najbardziej kochane, najlepiej oceniane, mieć wszystkiego najwięcej.
Zachowanie wtedy zaczyna przypominać zachowanie 2 ½ latka. Dzieci w tym wieku bywają często krnąbrne, niegrzeczne. Gotowe są dyskutować o każdym poleceniu godzinami. Jednocześnie pragną zdobywać stale nowe doświadczenia, pragną często zbyt wiele na raz.
Sześciolatek to przecież małe dziecko, które ma stosunkowo słabo ukształtowany system własnego „ja”. Dlatego jest mocno uzależniony emocjonalnie od najbliższych osób i trudno mu się obejść bez pomocy z ich strony. Na dodatek nie wie jeszcze, jakiego wsparcia mogą mu użyczyć osoby trzecie. Oderwanie od najbliższych budzi w nim strach, że stanie się coś okropnego. Traci więc poczucie bezpieczeństwa, bodaj najważniejszej potrzeby psychicznej.
Bardzo pomocne są wówczas motywacje zawierające podziw i uznanie dla osiągnięć dziecka. Pod koniec szóstego roku powraca etap uspokojenia, pewności siebie i zadowolenia
Mowa
Każde dziecko 6 letnie przed rozpoczęciem właściwej nauki czytania powinno poprawnie i dokładnie wymawiać wszystkie głoski wypowiedziane pojedynczo, jak również w wyrazach i zdaniach.
Wiadomości:
Powinno mieć tak bogate słownictwo, żeby wyrazić proste treści, opisywać obrazki zdaniami nie robiąc błędów gramatycznych. Z własnej inicjatywy zadają pytania i odpowiadają na pytania. Posiada odpowiedni zasób wiadomości o środowisku społeczno – przyrodniczym. Zna i wie, co robią ludzie takich zawodów jak: lekarz, górnik, nauczyciel, rolnik itp. Zna nazwy zwierząt i potrafi o nich coś powiedzieć.
Rozumienie 6-latka:
- Rozumieją akcję prostego opowiadania, treść obrazków.
- Rozumieją znaczenie prostych gestów.
- Rozumieją polecenia słowne.
Myślenie:
- Kojarzą związki między kolejnymi faktami /historyjka obrazkowa/.
- Potrafią zastosować prostą klasyfikację np. kolor, kształt, czy wielkość.
- Umieją szeregować wg długości.
- Odtwarzają zbiory.
- Szeregują zbiory wg wielkości,
- Potrafią wskazać różnice między dwoma przedmiotami.
- Rozpoznają cyfry oznaczające liczby od 1-10
Pamięć:
Zapamiętują polecenie wykonania kilku kolejnych czynności po kilkurazowym powtórzeniu.
- Pamiętają piosenki, zabawy.
- Zapamiętują wcześniej poznane spostrzeżenia.
Rozwój społeczno – emocjonalny
- Rozpoznają i nazywają wartości związane z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi .
- nie są bardzo nieśmiałe, zahamowane lub nadmiernie pobudliwe
- wykonują polecenia skierowane do całej grupy
- nawiązują kontakt z rówieśnikami, nie izolują się, nie są agresywne
- nie zniechęcają się zbyt łatwo, przy trudnościach w wykonaniu zadań
- reagują na uwagi, kontaktują się z dorosłymi , wykorzystują komunikaty werbalne i pozawerbalne.
Rozwój ruchowy i manualny
- są sprawne ruchowo, pracują nad ruchami całego ciała,
- posiadają koordynację w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych takich jak czytanie i pisanie.
- nie wykazują niezręczności przy ustawianiu klocków, trzymaniu ołówka, chwytaniu piłki,
- lateralizacja ręki – praworęczność
- są samodzielne w wykonaniu rysunku, ulepianki, budowli
- wytwór jest czytelny
Analiza i synteza wzrokowa
- spostrzegają szczegóły wzoru przy odtwarzaniu
- układają układanki z kilku części
- nie wykazują zaburzeń kierunku przy odwzorowaniu
Analiza i synteza słuchowa
- powtarzają wszystkie dźwięki
- słyszą różnice między podobnymi dźwiękami
- wyodrębniają pierwsze głoski w wyrazie i analizują proste wyrazy na głoski.
- rozpoznają litery , odczytują krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter w formie napisów drukowanych.
- rozumieją krótkie polecenia w języku obcym nowożytnym , reagują prawidłowo na nie w zabawach.