Grupa Muchomorki

Ważne informacje 

Godziny otwarcia przedszkola

Godziny otwarcia przedszkola

Od 1 września 2020r. Przedszkole czynne jest w godzinach 6.30- 16.30 Prosimy o przyprowadzanie dzieci do przedszkola do godziny 8.30 ( potem przedszkole będzie zamknięte). Dzieci prosimy odbierać z Przedszkola od godziny 14.00 Od godziny 8.30 do godziny 14.00 brama...

więcej...

Wakacyjne Życzenia

Wakacyjne Życzenia

Życzymy wszystkim, aby rozpoczynające się wakacje były pełne niezapomnianych wrażeń, udanego i bezpiecznego wypoczynku.Wielu fantastycznych przygód i spotkań z interesującymi ludźmi.Wróćcie w nowym roku przedszkolnym radośni, gotowi do podejmowania nowych wyzwań...

więcej...

Dzień Dziecka

Dzień Dziecka

Drogie Dzieci Z okazji Dnia Dziecka życzymy wszystkim dzieciom słońca, uśmiechu, radości i dni pełnych  zabawy  - Dyrektor i pracownicy przedszkola Zapraszamy Rodziców 1 czerwca w godz. 13.00 - 16.00 do odbierania prezentów dla dzieci z okazji ich święta.  Dyrektor...

więcej...

W czerwcu uczymy się:

Wiersza: „Letnie wakacje”- L. Łącz

Kiedy są wakacje
i nie pada deszcz,
możesz gdzieś wyjechać,
jeśli tylko chcesz.
Kiedy są wakacje
morze, góry, las,
gdzie tylko się znajdziesz,
miło spędzisz czas.
Latem złociste promienie słońca
padają na ziemię,
popatrz – rozwiały się chmury,
baw się i nie bądź ponury!
Morze – muszelki i piasek,
góry lub łąka za lasem,
Warmia – czekają jeziora,
lato – już wyjechać pora!

Piosenki: „Przedszkole Pod Topolą”

1. Są na świecie ogromne wieżowce,
autostrady i duże ulice,
tyle domów i mieszkań, i ludzi,
że paluszków nie starczy, by zliczyć.

Ref: Ale jedno jest przedszkole pod topolą –
to przedszkole, w którym zawsze jest wesoło,
tu gdzie każde dziecko śmieje się do dziecka
i gdzie uśmiech tak się toczy jak piłeczka.

2. Są przedszkola jak chatki z piernika,
okna mają wesołe jak słońce,
a w ogródkach drewniane koniki
i huśtawki na wietrze tańczące.

Ref: Ale jedno jest przedszkole pod topolą –
to przedszkole, w którym zawsze jest wesoło,
tu gdzie każde dziecko śmieje się do dziecka
i gdzie uśmiech tak się toczy jak piłeczka.

Tematy kompleksowe realizowane w tym miesiącu:

  1. Dzień dziecka- święto wszystkich dzieci
  2. Wakacje tuż, tuż
  3. Bezpieczne wakacje przedszkolaków
  4. Pożegnania nadszedł czas

Warto wiedzieć

Okres pomiędzy piątym i szóstym rokiem życia znowu może cechować się nadmiernymi emocjami czasami rozdzierają je skrajności. Ponownie chce być w centrum uwagi, chce być najbardziej kochane, najlepiej oceniane, mieć wszystkiego najwięcej.

Zachowanie wtedy zaczyna przypominać zachowanie 2 ½ latka. Dzieci w tym wieku bywają często krnąbrne, niegrzeczne. Gotowe są dyskutować o każdym poleceniu godzinami. Jednocześnie pragną zdobywać stale nowe doświadczenia, pragną często zbyt wiele na raz.

Sześciolatek to przecież małe dziecko, które ma stosunkowo słabo ukształtowany system własnego „ja”. Dlatego jest mocno uzależniony emocjonalnie od najbliższych osób i trudno mu się obejść bez pomocy z ich strony. Na dodatek nie wie jeszcze, jakiego wsparcia mogą mu użyczyć osoby trzecie. Oderwanie od najbliższych budzi w nim strach, że stanie się coś okropnego. Traci więc poczucie bezpieczeństwa, bodaj najważniejszej potrzeby psychicznej.

Bardzo pomocne są wówczas motywacje zawierające podziw i uznanie dla osiągnięć dziecka. Pod koniec szóstego roku powraca etap uspokojenia, pewności siebie i zadowolenia

Mowa

Każde dziecko 6 letnie przed rozpoczęciem właściwej nauki czytania powinno poprawnie i dokładnie wymawiać wszystkie głoski wypowiedziane pojedynczo, jak również w wyrazach i zdaniach.

Wiadomości:

Powinno mieć tak bogate słownictwo, żeby wyrazić proste treści, opisywać obrazki zdaniami nie robiąc błędów gramatycznych. Z własnej inicjatywy zadają pytania i odpowiadają na pytania. Posiada odpowiedni zasób wiadomości o środowisku społeczno – przyrodniczym. Zna i wie, co robią ludzie takich zawodów jak: lekarz, górnik, nauczyciel, rolnik itp. Zna nazwy zwierząt i potrafi o nich coś powiedzieć.

Rozumienie 6-latka:

  • Rozumieją akcję prostego opowiadania, treść obrazków.
  • Rozumieją znaczenie prostych gestów.
  • Rozumieją polecenia słowne.

Myślenie:

  • Kojarzą związki między kolejnymi faktami /historyjka obrazkowa/.
  • Potrafią zastosować prostą klasyfikację np. kolor, kształt, czy wielkość.
  • Umieją szeregować wg długości.
  • Odtwarzają zbiory.
  • Szeregują zbiory wg wielkości,
  • Potrafią wskazać różnice między dwoma przedmiotami.
  • Rozpoznają cyfry oznaczające liczby od 1-10

Pamięć:

Zapamiętują polecenie wykonania kilku kolejnych czynności po kilkurazowym powtórzeniu.

  • Pamiętają piosenki, zabawy.
  • Zapamiętują wcześniej poznane spostrzeżenia.

Rozwój społeczno – emocjonalny

  • Rozpoznają i nazywają wartości związane z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi .
  • nie są bardzo nieśmiałe, zahamowane lub nadmiernie pobudliwe
  • wykonują polecenia skierowane do całej grupy
  • nawiązują kontakt z rówieśnikami, nie izolują się, nie są agresywne
  • nie zniechęcają się zbyt łatwo, przy trudnościach w wykonaniu zadań
  • reagują na uwagi, kontaktują się z dorosłymi , wykorzystują komunikaty werbalne i pozawerbalne.

Rozwój ruchowy i manualny

  • są sprawne ruchowo, pracują nad ruchami całego ciała,
  • posiadają koordynację w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych takich jak czytanie i pisanie.
  • nie wykazują niezręczności przy ustawianiu klocków, trzymaniu ołówka, chwytaniu piłki,
  • lateralizacja ręki – praworęczność
  • są samodzielne w wykonaniu rysunku, ulepianki, budowli
  • wytwór jest czytelny

Analiza i synteza wzrokowa

  • spostrzegają szczegóły wzoru przy odtwarzaniu
  • układają układanki z kilku części
  • nie wykazują zaburzeń kierunku przy odwzorowaniu

Analiza i synteza słuchowa

  • powtarzają wszystkie dźwięki
  • słyszą różnice między podobnymi dźwiękami
  • wyodrębniają pierwsze głoski w wyrazie i analizują proste wyrazy na głoski.
  • rozpoznają litery , odczytują krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter w formie napisów drukowanych.
  • rozumieją krótkie polecenia w języku obcym nowożytnym , reagują prawidłowo na nie  w zabawach.