Grupa Pszczółki

Nauczycielki grupy

Ewa Skalska
Lidia Płocharczyk

pszczolki@przedszkolepodtopola.edu.pl

Ważne informacje 

Grzybobranie 2021

Grzybobranie 2021

17 września 2021 Pszczółki, Wróbelki, Krasnoludki, Smerfy i Muchomorki jadą do Leśnictwa Lipnik na Grzybobranie, ścieżkę edukacyjna i wesołe zabawy. Prosimy o przygotowanie odpowiedniego ubrania ( kalosze, Czapka, kurtka z...

więcej...

Spotkania z Rodzicami

Spotkania z Rodzicami

Zapraszamy Rodziców na spotkania organizacyjne: Kangurki – 14.09.2021 godz. 17.00 Pszczółki – 7.09.2021 godz. 17.00 Wróbelki – 8.09.2021 godz. 17.00 Krasnoludki – 9.09.2021 godz. 17.00 Muchomorki –10.09.2021 godz. 17.00 Smerfy - 13.09.2021 godz....

więcej...

Święto Dyni

Święto Dyni

W dniu 12 października br., w Przedszkolu Pod Topolą ogłosiliśmy konkurs dla dzieci  i rodziców  na „Bajkową Dynię”. Konkurs zorganizowała nasza nauczycielka Ewelina Drężek. Tematem konkursu było wykonanie z dyni wybranej przez siebie postaci z bajki....

więcej...

W marcu uczymy się:

Pomagam Mamie – Zabawa paluszkowa w parach

Wiele rzeczy z mamą robię
(dzieci wskazują na siebie)

Zawsze pomagamy sobie
(wskazują na partnera)

Dania pyszne gotujemy
(układają zaciśnięte w piąstkę dłonie jedna na drugiej i kręcą nimi koła)

Naczynia potem myjemy
(jedno dziecko tworzy z dłoni „miseczkę”, a drugie porusza nad nią palcami)

Ścieramy kurze w salonie
(zbliżają do siebie otwarte dłonie i zataczają nimi w powietrzu)

Sadzimy kwiaty na balkonie
(jedno dziecko wyciąga przed siebie otwarte dłonie, a drugie złączonymi palcami delikatnie na nie naciska, jakby umieszczało cebulki w ziemi)

A po skończonej każdej czynności
(rozluźniają dłonie, poruszają nimi w nadgarstkach)

Wznosimy okrzyk radości
(przybijają sobie „piątkę” unoszą dłonie nad głową)

Piosenki: „Mam fryzurę na cebulę” – Fasolki

Mam fryzurę na cebulę
Przestraszyłam panią Ulę
Pewnie zaraz wszystkim powie
Co ja dzisiaj mam na głowie
Nie kucyki nie warkocze
Chociaż może są urocze
To fryzura całkiem nowa
Taka właśnie cebulowa
Niech się ze mnie śmieją
Co mi tam
Będę ją nosiła
Mówię wam
Przestraszyłam ciocię w szkole
I tę dużą rudą Olę
Lecz fryzura cebulowa
To jest przecież moda nowa
Więc fryzurę na cebulę
Pielęgnować będę czule
I na pewno się ucieszę
Gdy ktoś też się tak uczesze
Niech się ze mnie śmieją
Co mi tam
Będę ją nosiła
Mówię wam

Tematy kompleksowe realizowane w tym miesiącu:

  1. Zakładamy zielony ogródek
  2. W marcu jak w garncu
  3. Witaj wiosno!
  4. Abc ekonomii czyli pierwsze kroki w świecie finansów- metoda projektu

Warto wiedzieć

  1. USTALCIE STAŁE REGUŁY panujące w Waszym domu i powiedzcie o nich dziecku – np. „ Zawsze trzeba myć ręce prze i po jedzeniu” , „ Nie wolno bez pozwolenia bawić się rzeczami rodziców”. Mówienie o regułach sprawi, że dziecko będzie wiedziało czego od niego oczekujesz. Nie znaczy to jednak, że nie będziecie musieli sprawdzać , co się stanie, gdy przekroczy granicę. Nie zmieniajcie ustalonych reguł, zanim dziecko ich się nie nauczyć. Nawet jeśli byłoby Wam na rękę chwilowe zrezygnowanie z jakiejś zasady – nie róbcie tego! W wychowaniu konieczna jest konsekwencja. Jeżeli potarzacie dziecku, że ma sprzątać klocki, gdy skończy się bawić, nie róbcie tego za nie, nawet gdy się spieszycie.
  2. WYJAŚNIJCIE DZIECKU, dlaczego mu czegoś zabraniacie, jeżeli możecie podać mu przyczynę, np. „ Nie dam Ci lodów, bo za chwilę będzie obiad, jeśli będziesz miał na nie ochotę po zjedzeniu zupy i drugiego dania, dostaniesz je”. Dziecko łatwiej dostosuje się do zakazu, jeżeli pozna jego przyczynę i ja zrozumie.
  3. NIE MÓWCIE, „ Masz umyć zęby, bo ja Ci każę”. Nie używajcie swojej przewagi nad dzieckiem, by skłonić je do zrobienia czegoś. W ten sposób pokazujecie jedynie, że jesteście silniejsi i możecie mu „ kazać”. Ale to nie ma nic wspólnego z autorytetem.
  4. DAWAJCIE DZIECKU DOBRY PRZYKŁAD. Zachowujcie się tak, jakbyście chcieli, by ono się zachowywało. Jeśli wymagacie, by składało swoje zabawki, nie rozrzucajcie po mieszkaniu gazet i ubrań. Dzieci uczą się , obserwując rodziców.
  5. NIE STROFUJCIE I NIE UPOMINAJCIE DZIECKA. Stawianie dziecku granic i uczenie Go dyscypliny, nie może przecież przerodzić się w wojskowy dryl. Ustalone reguły mają Wam pomagać we wspólnym życiu, a nie je utrudniać.
  6. IDŹ CZASEM NA KOMPROMIS. Gdy dziecko poczuje, że staracie się z nim porozumieć, łatwiej zaakceptuje ustalone przez Was zasady. Jeśli i np. ustalicie, że dziecko sprząta zabawki ( i ono już nauczyło się to robić ), ale widzicie, że jest ono zmęczone i śpiące, a jego pokój wygląda, jakbyprzeszedł przez niego huragan, zaproponuj układ: „ Pomogę Ci posprzątać. Ty ustawisz na półce misie, a Ja pozbieram klocki, zgoda?”.
  7. NIE ZAMIEŃCIE SIĘ w tyranów. Jeżeli dziecko już poznało zasady i ich przestrzega, nic się nie stanie, jeśli czasem odstąpicie od reguły. Zaznaczcie jednak, że to święto, wyjątkowa sytuacja i nie będzie zdarzała się często: „ Zróbmy dziś dzień skakacza. Możesz poskakać po łóżku, ile chcesz. Ale wolno to robić tylko dzisiaj”.
  8. JEŚLI MOŻECIE, dajcie dziecku jakąś alternatywę do zakazu. Nikt przecież nie lubi sytuacji bez wyjścia. Dlatego n. jeśli dziecko wolno odbijać piłki w domu, bo coś może się stłuc, a u sąsiadki na dole jest straszny hałas. Jeśli tak bardzo chcesz grać w piłkę, pójdziemy na podwórko”.
  9. NIE DYSKUTUJCIE Z DZIECKIEM. To Wy powinniście stawiać warunki. Jeśli dziecko marudzi, że np. chce zjeść batonik, a umówiliście się, że słodycze je tylko w weekendy, to powiedzcie stanowczo: „ Marudzenie nie ma sensu. Przecież wiesz, że cukierki jemy tylko w sobotę i w niedzielę, jeśli masz ochotę na coś słodkiego, dam Ci banana”.
  10. DOSTRZEGAJCIE UCZUCIA DZIECKA, zaakceptujcie je i skomentujcie, by miało pewność, że rozumiecie, co właśnie przeżywa. Powiedzcie np. „ Wiem, że chciałbyś jeszcze oglądać bajki, lubisz je. Pewnie rozzłościło Cię to, że wyłączyłam telewizor, ale na dziś już dość”.
  11. NIE ZGADZAJCIE SIĘ NA OKAZYWANIE UCZUĆ W SPOSÓB, który przekracza granice. Jeżeli dziecko ze złości podarło książkę, zareaguj spokojnie, ale stanowczo: „ Widzę, że jesteś wściekły, ale nie zgadzam się, byś niszczył książki. Nie wolno tego robić. Jeśli jesteś zły, możesz kopnąć materac”.
  12. POSTARAJCIE SIĘ ZROZUMIEĆ, ŻE COS MOŻE BYĆ DLA DZIECKA WAŻNE, choć dla Was jest drobiazgiem. Jeśli dziecko np. układa sobie samochodziki w misterny wzór, uszanujcie to i nie przestawiajcie podczas sprzątania. Pokazujecie w ten sposób, że szanujecie cudze zasady.
  13. NIE U LEGAJCIE ŁZOM. Jeśli maluch rozpacza, przytulcie go mocno, powiedzcie, że iż rozumiecie, że mu przykro, i – jeśli to możliwe – zaproponujcie coś na pocieszenie. Jeżeli np. musicie już wracać do domu, a dziecko chce zostać na podwórku, powiedzcie: „ Może polepimy z plasteliny?”.
  14. CHWALCIE DZIECKO, kiedy przestrzega ustalonych zasad, np. „ Dziękuję, że odniosłeś swój talerzyk, bardzo ładnie” lub „ Szybko przebrałeś się w piżamę, świetnie”.
  15. NIE BÓJCIE SIĘ WPROWADZAĆ KAR. Aby była skuteczna, musi być zrozumiała dla dziecka, zastosowana zaraz po przewinieniu i powinna trwać określony czas ( dziecko musi wiedzieć kiedy minie). Jeśli to możliwe, wymyślcie karę, która jest związana z przewinieniem – dziecko nauczy si e, że musi ponosić konsekwencje tego, co robi. Np. „Guzdrałeś się z obiadem, chociaż wiedziałeś, że tata spieszy się na basen. I tata pojedzie sam. Trudno, pojedziesz z nim następnym razem”.
  • skupia uwagę na rytmach, wychwytuje powtarzające się elementy i układa je według wzoru;
  • z uwagą słucha utworów literackich;
  • potrafi przedstawić swoich dziadków i opowiadać o nich;
  • potrafi odpowiadać na pytania pełnymi zdaniami i wypowiadać się na dany temat;
  • bierze udział w inscenizacjach i występuje przed gośćmi.