Grupa Stokrotki

Ważne informacje 

Czekamy aż coś fajnego się wydarzy 🙂

W październiku uczymy się:

Wiersza: „Jabłka”

Jabłka pospadały
na ścieżkę, dojrzałe.
Dzieci je zbierają:
te duże, te małe.
To najmniejsze jabłko
ukryło się w trawie.
Przyjdzie krasnoludek,
będzie miał zabawę.

Piosenki: „Małe czerwone jabłuszko. ”

1.Małe czerwone jabłuszko
tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

Ref.: Za rączki się trzymają
i wkoło obracają. (x2)

2.Małe czerwone jabłuszko
tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

Ref.:Jabłuszko podskakuje,
a gruszka przytupuje. (x2)

3.Małe czerwone jabłuszko
tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

Ref.:W rączki klaszcze jabłuszko
razem z dojrzałą gruszką. (x2)

4.Małe czerwone jabłuszko
tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

Ref.: Biegną sobie dookoła,
jabłuszko gruszkę woła. (x2)

Tematy kompleksowe realizowane w tym miesiącu:

  1. Jesienne owoce
  2. Jesienne warzywa
  3. Jesienna pogoda
  4. „Święto Malucha”

Warto wiedzieć

Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak,  żeby lepiej orientowały się w tym co złe a co dobre kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także łatwego znoszenia stresów i porażek rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych warunkach fizycznych i intelektualnych troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną, zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej ( do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
Zadaniem przedszkola jest realizowanie zadań zawartych w Postawie Programowej Wychowania Przedszkolnego, a to oznacza że wiele uwagi należy poświęcić samodzielności dziecka.

Samodzielność to najważniejsza umiejętność dziecka sprzyjająca dobremu przygotowaniu do podjęcia nauki w szkole.

  1. nie rób czegoś ZA dziecko, tylko Z NIM lub OBOK NIEGO – bądź w pobliżu, by móc czuwać nad bezpieczeństwem, ale pozwól mu wykonać daną czynność samodzielnie;
  2. naukę dziel na mniejsze etapy i wymagaj pokonania pojedynczych kroków;
  3. nagradzaj za samodzielność – nagradzaj jednak nie efekty, ale próby wykonania czegoś samodzielnie, nawet jeśli końcowy etap nie jest zadowalający;
  4. pozwalaj dziecku podejmować decyzje ( o ile nie zaszkodzą one jemu samemu lub otoczeniu), nawet jeśli wiesz, że skutek będzie daleki od zamierzonego;
  5. egzekwuj wywiązanie się z każdego obowiązku, jaki  powierzysz dziecku; pamiętaj jednak, że chodzi tu o SAMODZIELNE, a nie IDEALNE wykonanie;
  6. miej w sobie gotowość na pogodzenie się, że nie wszystko będzie idealne, szybko, czysto, do końca;
  7. jeśli to, co dziecko zrobiło,( np. sprzątanie) wymaga poprawy, najlepiej popraw to tak, by dziecko tego nie widziało. Gdy to niemożliwe, powiedz żartem, np. „ Właśnie mały duszek szepnął mi, bym i ja coś posprzątała”. Starsze dziecko najpierw pochwal za to, co samo zrobiło, a potem dodaj, co jeszcze chciałabyś, by zostało zrobione;
  8.  pokazuj, że dziecko jest lubiane i akceptowane, a jego sukcesy są dostrzegane i ważne;
  9. wykorzystuj możliwości, jakie daje grupa przedszkolna – dziecko chętnie podejmuje działania, zadania wśród rówieśników, podpatruje, bo też „ chce umieć”, a modelowanie kolegów jest skuteczniejsze;
  10. jeżeli mówisz, co dziecko zrobiło źle, mów też, co zrobiło dobrze.
  • zna zasady obowiązujące w grupie
  • prawidłowo siedzi przy stole podczas posiłków
  • współdziała w zabawie z innymi dziećmi
  • prawidłowo myje i wyciera ręce