Grupa Wróbelki

Ważne informacje 

Zgłaszanie dzieci na wznowione zajęcia w czerwcu

Kto z Państwa planuje powrót dziecka do przedszkola w miesiącu czerwcu? Proszę o informację drogą e mail ( pod.topola@wp.pl) . Proszę również o podanie dokładnego terminu pobytu dziecka w przedszkolu w czerwcu 2020r.  Zgłoszenia dziecka po wyznaczonym terminie...

Czesne za maj 2020

Drodzy Rodzice Rodzice, których dzieci korzystają z zajęć on line  w maju wnoszą opłatę w wysokości  80 zł Czesne za dzieci uczęszczające do przedszkola w maju wynosi 150 zł Dzienna stawka żywieniowa od 18 maja wynosi 9 zł Dyrektor Bożenna...

Wznowienie zajęć w Przedszkolu

Drodzy Rodzice,Uprzejmie informuję, że zgodnie z informacjami przekazanymi przez rząd istnieje możliwość otwarcia przedszkoli od 6 maja br. Decyzję w tym zakresie podejmuje organ prowadzący placówkę, w przypadku Przedszkola Pod Topolą - dyrektor.Wytyczne otrzymane z...

W maju uczymy się:

Wiersza: „Na wiejskim podwórku”

W chlewiku mieszka świnka,
I trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosę jej jedzenie,
To ona kwi kwi kwi!

Opodal chodzi kaczka,
Co Krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej dzień dobry,
A ona kwa, kwa, kwa!

Przed budą trzy szczeniacki,
Podnoszą straszny gwałt.
Ja mówię cicho pieski,
A one hau, hau, hau!

Na drzewie siedzi wrona,
Od rana trochę zła.
Gdy pytam jak się miewasz?
To ona kra, kra, kra!

Piosenki: „Kocham Cię, mamo”

1.
Każda dziewczynka marzy o tym,
Że kiedyś będzie taka jak mama.
Piękna, wspaniała, delikatna
I co tu mówić, po prostu dama!

Ref.
Lecz nawet kiedy będzie duża,
Jedno nigdy nie zmieni się:
Mocno przytuli się do mamy
I powie cicho „Kocham Cię”.

2.
A każdy chłopiec, gdy jest mały,
Lubi, jak rano, nim z łóżka wstanie,
Mama uśmiecha się do niego,
Mówiąc od ucha: „Witaj, kochanie!”.

Ref.
Lecz nawet kiedy…

Piosenki: „Mój tata mistrz”

1.
Mały chłopiec lub dziewczynka jeszcze mała
Wciąż poznaje świat, niewiele o nim wie.
Tatę pyta tysiąc razy na minutę,
Odpowiedzi zawsze szybko poznać chce.

Ref.
Mój tata mistrzem jest i tyle,
Temu nikt już nie zaprzeczy.
I każde dziecko tak odpowie:
„Tatuś zawsze zna się na rzeczy”.

2.
Ciągle słychać: czemu, po co i dlaczego,
Wątpliwości w małej głowie cały stos.
I czekają małe szkraby na odpowiedź,
Aż usłyszą dobrze znany taty głos.

Ref.
Mój tata…

Nasze dzieci już:

  • wymieniają co najmniej 3 zwierzęta mieszkające na wsi,
  • dopasowują produkty do zwierząt (jaja-kura, mleko-krowa itp.)
  • wymieniają co najmniej 3 owady mieszkające na łące,
  • dzielą proste wyrazy na sylaby,
  • opowiedają o zawodach, które wykonują nasi rodzice,
  • klasyfikują przedmioty wg cech jakościowych (np. od najmniejszego do największego i na odwrót, wg koloru, wg wielkości itp.)

Tematy kompleksowe realizowane w tym miesiącu:

  • Na wiejskim podwórku.
  • Majowa łąka.
  • Poznajemy różne zawody.
  • Święto rodziców.

Warto wiedzieć

Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak,  żeby lepiej orientowały się w tym co złe a co dobre kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także łatwego znoszenia stresów i porażek rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych warunkach fizycznych i intelektualnych troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną, zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej ( do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
Zadaniem przedszkola jest realizowanie zadań zawartych w Postawie Programowej Wychowania Przedszkolnego, a to oznacza że wiele uwagi należy poświęcić samodzielności dziecka.

Samodzielność to najważniejsza umiejętność dziecka sprzyjająca dobremu przygotowaniu do podjęcia nauki w szkole.

  1. nie rób czegoś ZA dziecko, tylko Z NIM lub OBOK NIEGO – bądź w pobliżu, by móc czuwać nad bezpieczeństwem, ale pozwól mu wykonać daną czynność samodzielnie;
  2. naukę dziel na mniejsze etapy i wymagaj pokonania pojedynczych kroków;
  3. nagradzaj za samodzielność – nagradzaj jednak nie efekty, ale próby wykonania czegoś samodzielnie, nawet jeśli końcowy etap nie jest zadowalający;
  4. pozwalaj dziecku podejmować decyzje ( o ile nie zaszkodzą one jemu samemu lub otoczeniu), nawet jeśli wiesz, że skutek będzie daleki od zamierzonego;
  5. egzekwuj wywiązanie się z każdego obowiązku, jaki  powierzysz dziecku; pamiętaj jednak, że chodzi tu o SAMODZIELNE, a nie IDEALNE wykonanie;
  6. miej w sobie gotowość na pogodzenie się, że nie wszystko będzie idealne, szybko, czysto, do końca;
  7. jeśli to, co dziecko zrobiło,( np. sprzątanie) wymaga poprawy, najlepiej popraw to tak, by dziecko tego nie widziało. Gdy to niemożliwe, powiedz żartem, np. „ Właśnie mały duszek szepnął mi, bym i ja coś posprzątała”. Starsze dziecko najpierw pochwal za to, co samo zrobiło, a potem dodaj, co jeszcze chciałabyś, by zostało zrobione;
  8.  pokazuj, że dziecko jest lubiane i akceptowane, a jego sukcesy są dostrzegane i ważne;
  9. wykorzystuj możliwości, jakie daje grupa przedszkolna – dziecko chętnie podejmuje działania, zadania wśród rówieśników, podpatruje, bo też „ chce umieć”, a modelowanie kolegów jest skuteczniejsze;
  10. jeżeli mówisz, co dziecko zrobiło źle, mów też, co zrobiło dobrze.
  • zna zasady obowiązujące w grupie
  • prawidłowo siedzi przy stole podczas posiłków
  • współdziała w zabawie z innymi dziećmi
  • prawidłowo myje i wyciera ręce