Grupa Wróbelki

Ważne informacje 

Grzybobranie 2021

Grzybobranie 2021

17 września 2021 Pszczółki, Wróbelki, Krasnoludki, Smerfy i Muchomorki jadą do Leśnictwa Lipnik na Grzybobranie, ścieżkę edukacyjna i wesołe zabawy. Prosimy o przygotowanie odpowiedniego ubrania ( kalosze, Czapka, kurtka z...

więcej...

Spotkania z Rodzicami

Spotkania z Rodzicami

Zapraszamy Rodziców na spotkania organizacyjne: Kangurki – 14.09.2021 godz. 17.00 Pszczółki – 7.09.2021 godz. 17.00 Wróbelki – 8.09.2021 godz. 17.00 Krasnoludki – 9.09.2021 godz. 17.00 Muchomorki –10.09.2021 godz. 17.00 Smerfy - 13.09.2021 godz....

więcej...

Święto Dyni

Święto Dyni

W dniu 12 października br., w Przedszkolu Pod Topolą ogłosiliśmy konkurs dla dzieci  i rodziców  na „Bajkową Dynię”. Konkurs zorganizowała nasza nauczycielka Ewelina Drężek. Tematem konkursu było wykonanie z dyni wybranej przez siebie postaci z bajki....

więcej...

We listopadzie uczymy się:

Wiersza: „Symbole narodowe”

To nasza flaga. Barwy znajome
Na górze białe, w dole czerwone.
Czerwień to walka, miłość i wierność.
A biel? To czystość oraz szlachetność.
Czerwień? To tarcza. A biel? To orzeł.
Skąd to wiadomo? Sam sprawdzić możesz.

Popatrz na godło, Polaku mały,
W tarczy czerwonej jest Orzeł Biały.
Słuchaj „Mazurka”. Pieśni znajomej,
O tym, że Polska jest naszym domem.
Stojąc na baczność, w hymnie śpiewamy
Że jest ojczyzną, którą kochamy.

Piosenki: „Zwierzak i ja”

1.
Czy ja mogę mieć zwierzaka?
Ptaka, jeża lub robaka?
Bardzo chcę, więc czy rodzice
mi pozwolą mieć dżdżownicę?

Ref.:
Ze zwierzakiem,
ze zwierzakiem
życie jest nie byle jakie!
On ma mnie,
A ja go mam!
I już nikt nie będzie sam!

2.
Będę zawsze dbać o niego,
Tak na co dzień, nie od święta.
Taki zwierzak to jest kumpel,
A o kumplu się pamięta!

Ref.:
Ze zwierzakiem…

Tematy kompleksowe realizowane w tym miesiącu:

  1. W świecie baśni i legend polskich.
  2. Polska to moja ojczyzna.
  3. Listopadowa pogoda.
  4. Zimowe domy leśnych zwierząt.
  5. Nasi pupile.

Warto wiedzieć

Okres pomiędzy piątym i szóstym rokiem życia znowu może cechować się nadmiernymi emocjami czasami rozdzierają je skrajności. Ponownie chce być w centrum uwagi, chce być najbardziej kochane, najlepiej oceniane, mieć wszystkiego najwięcej.

Zachowanie wtedy zaczyna przypominać zachowanie 2 ½ latka. Dzieci w tym wieku bywają często krnąbrne, niegrzeczne. Gotowe są dyskutować o każdym poleceniu godzinami. Jednocześnie pragną zdobywać stale nowe doświadczenia, pragną często zbyt wiele na raz.

Sześciolatek to przecież małe dziecko, które ma stosunkowo słabo ukształtowany system własnego „ja”. Dlatego jest mocno uzależniony emocjonalnie od najbliższych osób i trudno mu się obejść bez pomocy z ich strony. Na dodatek nie wie jeszcze, jakiego wsparcia mogą mu użyczyć osoby trzecie. Oderwanie od najbliższych budzi w nim strach, że stanie się coś okropnego. Traci więc poczucie bezpieczeństwa, bodaj najważniejszej potrzeby psychicznej.

Bardzo pomocne są wówczas motywacje zawierające podziw i uznanie dla osiągnięć dziecka. Pod koniec szóstego roku powraca etap uspokojenia, pewności siebie i zadowolenia

Mowa

Każde dziecko 6 letnie przed rozpoczęciem właściwej nauki czytania powinno poprawnie i dokładnie wymawiać wszystkie głoski wypowiedziane pojedynczo, jak również w wyrazach i zdaniach.

Wiadomości:

Powinno mieć tak bogate słownictwo, żeby wyrazić proste treści, opisywać obrazki zdaniami nie robiąc błędów gramatycznych. Z własnej inicjatywy zadają pytania i odpowiadają na pytania. Posiada odpowiedni zasób wiadomości o środowisku społeczno – przyrodniczym. Zna i wie, co robią ludzie takich zawodów jak: lekarz, górnik, nauczyciel, rolnik itp. Zna nazwy zwierząt i potrafi o nich coś powiedzieć.

Rozumienie 6-latka:

  • Rozumieją akcję prostego opowiadania, treść obrazków.
  • Rozumieją znaczenie prostych gestów.
  • Rozumieją polecenia słowne.

Myślenie:

  • Kojarzą związki między kolejnymi faktami /historyjka obrazkowa/.
  • Potrafią zastosować prostą klasyfikację np. kolor, kształt, czy wielkość.
  • Umieją szeregować wg długości.
  • Odtwarzają zbiory.
  • Szeregują zbiory wg wielkości,
  • Potrafią wskazać różnice między dwoma przedmiotami.
  • Rozpoznają cyfry oznaczające liczby od 1-10

Pamięć:

Zapamiętują polecenie wykonania kilku kolejnych czynności po kilkurazowym powtórzeniu.

  • Pamiętają piosenki, zabawy.
  • Zapamiętują wcześniej poznane spostrzeżenia.

Rozwój społeczno – emocjonalny

  • Rozpoznają i nazywają wartości związane z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi .
  • nie są bardzo nieśmiałe, zahamowane lub nadmiernie pobudliwe
  • wykonują polecenia skierowane do całej grupy
  • nawiązują kontakt z rówieśnikami, nie izolują się, nie są agresywne
  • nie zniechęcają się zbyt łatwo, przy trudnościach w wykonaniu zadań
  • reagują na uwagi, kontaktują się z dorosłymi , wykorzystują komunikaty werbalne i pozawerbalne.

Rozwój ruchowy i manualny

  • są sprawne ruchowo, pracują nad ruchami całego ciała,
  • posiadają koordynację w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych takich jak czytanie i pisanie.
  • nie wykazują niezręczności przy ustawianiu klocków, trzymaniu ołówka, chwytaniu piłki,
  • lateralizacja ręki – praworęczność
  • są samodzielne w wykonaniu rysunku, ulepianki, budowli
  • wytwór jest czytelny

Analiza i synteza wzrokowa

  • spostrzegają szczegóły wzoru przy odtwarzaniu
  • układają układanki z kilku części
  • nie wykazują zaburzeń kierunku przy odwzorowaniu

Analiza i synteza słuchowa

  • powtarzają wszystkie dźwięki
  • słyszą różnice między podobnymi dźwiękami
  • wyodrębniają pierwsze głoski w wyrazie i analizują proste wyrazy na głoski.
  • rozpoznają litery , odczytują krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter w formie napisów drukowanych.
  • rozumieją krótkie polecenia w języku obcym nowożytnym , reagują prawidłowo na nie  w zabawach.